niedziela, 2 maja 2010

Taksonomia celów lekcji.

Paweł Kania
Konspekt do lekcji historii przeprowadzonej w klasie III gimnazjum w dniu 20.05.2010 r. na temat: Wojna obronna Polski- wrzesień 1939r.
Cele:
Poziom I. Wiadomości:
Kategoria A: Po zakończonej lekcji uczeń wie, że bezpośrednim przygotowaniem Niemiec i ZSRR do napaści na Polskę był pakt Ribbentrop- Mołotow z 23 sierpnia 1939 r., że głównodowodzącym sił polskich był marszałek Edward Rydz- Śmigły, że bezpośrednią przyczyną wojny była tzw. Prowokacja gliwicka, wie, że pierwszy atak Niemcy przypuścili na Wieluń, a Westerplatte zostało ostrzelane przez pancernik Schleswig- Holstein o godz. 4.45 1 września 1939 r., wie, że 17 września nastąpił napad ZSRR na Polskę ze wschodu, że 28 września nastąpiła kapitulacja Warszawy, że ostatnia bitwa kampanii wrześniowej rozegrała się 2- 5 października pod Kockiem.
Kategoria B: Po zakończonej lekcji uczeń rozumie, dlaczego Hitler wydał rozkaz do ataku na Polskę 1 września a nie 26 sierpnia, rozumie pojęcie Fall Weiss, na czym polegał plan obrony zachód.
Poziom II. Umiejętności:
Kategoria C: Po zakończonej lekcji uczeń umie porównać siły Polski, Niemiec i ZSRR u progu II wojny światowej, umie wskazać na mapie rozmieszczenie polskich armii, kierunki natarcia sił niemieckich i ZSRR, oraz miejsca najważniejszych bitew.
Kategoria D: Po zakończonej lekcji uczeń wyjaśnia jak Niemcy i Sowieci tłumaczyli agresję na Polskę, dlaczego członkowie rządu i naczelny wódz udali się do Rumunii, co spowodowało klęskę wrześniową.
Poziom III. Kształtowanie postaw i przekonań:
Po zakończonej lekcji uczeń dostrzega heroizm walki Polaków w obronie Ojczyzny i jest przekonany o jej słuszności.

Metody dydaktyczne:
- Opowiadanie wprowadzające.
- Praca pod kierunkiem przy użyciu internetu.
Środki dydaktyczne:
- Internet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz