niedziela, 2 maja 2010

Konspekt

I. Czynności organizacyjno porządkowe:

Nauczyciel uspokaja uczniów, wita się z nimi, przedstawia się i sprawdza obecność

II. Uświadomienie celów lekcji. Podanie i objaśnienie tematu.

Nauczyciel mówi uczniom, że dzisiejsza lekcja będzie wyglądać inaczej niż zwykle ponieważ zostanie przeprowadzona przy zastosowaniu komputerów i internetu. Lekcja ta będzie dotyczyć wojny obronnej Polski we wrześniu 1939 r. Dowiedzą się jak do niej doszło, jak przebiegała i jak się zakończyła a przy okazji jak wyposażone było polskie wojsko.
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie zeszytów i zapisanie tematu lekcji: Wojna obronna Polski- wrzesień 1939r.
Nauczyciel zapisuje temat na tablicy.

III. Opracowanie nowego tematu.

Nauczyciel prosi uczniów o schowanie zeszytów i uruchomienie komputerów.
Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy.
Grupa I ma z a zadanie wyszukać w Internecie informacje dotyczące powodów ataku Niemiec i ZSRR na Polskę i pokrótce opisać ich armie.
Grupa II ma za zadanie wyszukać w internecie informacje dotyczące planu obrony Polski, a także stanu i wyposażenia wojska polskiego.
Grupa III ma za zadanie wyszukać w Internecie informacje dotyczące przebiegu walk z Niemcami i ZSRR. Uczniowie mają podać miejsca i daty najważniejszych bitew a także umieć pokazać je na mapie, oraz umieć przedstawić pokrótce ich przebieg i znaczenie.
Grupa IV ma za zadanie wyszukać w Internecie wiadomości dotyczące losów polskich władz, oraz żołnierzy po zakończeniu walk, a także o miejscach upamiętniających tamte wydarzenia.
Nauczyciel podaje uczniom linki do stron internetowych, które mogą ułatwić im zadanie.
http://www.1939.pl/index.html
http://www.wp39.pl/index.php
http://dziedzictwo.polska.pl/
http://www.kampaniawrzesniowa.pl/
Prosi o to aby wybrać najważniejsze informacje ze źródeł budzących ich zaufanie, tak aby później zaprezentować efekty swej pracy reszcie klasy. Uczniowie mają na to 15 min.
Nauczyciel kontroluje pracę uczniów i udziela im w razie potrzeby rad i wskazówek.

Nauczyciel prosi poszczególne grupy o prezentację zgromadzonych przez nich informacji.
Nauczyciel uzupełnia wypowiedzi uczniów poprzez wyświetlanie przygotowanych przez siebie materiałów.
IV. Rekapitulacja pierwotna.

Nauczyciel prosi uczniów o odpowiedź na pytanie jakie były przyczyny klęski wrześniowej?

V. Podanie i objaśnienie zadania domowego

Nauczyciel zadaje i objaśnia zadanie domowe, które polega na obejrzeniu w całości filmu, którego pierwsza część znajduje się na stronie: http://www.youtube.com/watch?v=l5_8-JAfcwQ
A następnie napisaniu w jaki sposób polska kawaleria walczyła z siłami pancernymi wroga.
Nauczyciel kończy lekcję i żegna się z uczniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz